Gå til hovedinnhold

Papirklipp - psaligrafi

Så flaks at Danmarks eneste Center for Papirkunst ligger i Hune/Bokhus - hvor vi var på ferie denne uka. Fantastisk sted med utstillinger av Karen Bit Vejle sin psaligrafi. Jeg kunne dermed kose meg i flere timer her inne. Det er ikke mulig å ta bilder av kjerneutstillingen, men her er noen bilder av butikken og kafeen osv. Og papirshoppingen? Jo, jeg var helt nødt kjøpe litt - se bilde nederst.

Center for Papirkunst is located in Hune/Blokhus. We spent one week of our holiday in Blokhus, and I was abel to spent several hours in this "universe" of psaligraphy and view the works of Karen Bit Vejle. It is not possible to fotograph the exhebition, but here are some pictures of the papershop and the café.
-- And I couldn`t help myself - of course I had to buy a few things as well.

I also went so see her exhebiton at Hermès in Oslo i 2012: If you like you can take at look here.


















Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Dagbok 2020 - Planner 2020

Her kommer årets dagbok. Det er en stund siden siste jeg laget dagbok, den siste jeg laget var Dagbok 2017.   Broderiet  til årets dagbok fant jeg i Danmark på en strikkebutikk som heter  Bindestuen . Finally I finished Planner 2020. It has been a while since I made a planner - the last one was Planner 2017 . The emobroderi used on this planner I bought in Denmark - the shop is called Bindestuen . Temaet i år er rett og slett snop: nærmere bestemt gode gamle "Liqurice Allsorts" Filmsnutten er litt treg; velg fullskjerm og play så kommer den:) Broderiet skulle egentlig være til en nålepute Måtte ha med litt historikk til det gamle lakris-snopet. Hulling av leggene - fungerer godt inni en gammel telefonkatalog Tråden må vokses før bruk. 3 stk heftebånd sys inn i ryggen som forsterkning. Deretter limes 3 lag lerrets-stoff på - før hylsen til slutt. Når boken legges i press må man legge inn trekkpapir (øverst) + fuktsp

Dagbok 2022 - Planner 2022

På niende året har jeg hatt som romjulsaktivitet å binde egen dagbok. Det er gøy å tilpasse omslag og innhold slik at det passer til min bruk. I år har jeg ikke limt noe, kun brukt nål og tråd. Teknikken heter Northern European Long-Stitch. De andre dagbøkene ligger her .                                                                                              

Kappeskjørt

Skjørtet er sydd av et 10 år gammelt stoff fra Selfmade (Stoff &Stil) . Mønsteret er fra Burda 8/2021. Logomerkelappen bestilte jeg fra Nominette . Logoen er designet i Canva . Jeg har aldri sydd prikkesting før, og måtte dermed sjekke i det fantastiske håndsømbiblioteket til Sømrom for å lære disse stingene.  Logomerkelappene fra Nominette har i utgangspunktet to jarekanter, men merkelappen var litt for brei for linningen, så derfor tråklet jeg først inn kantene før jeg sydde fast med prikkesting.